fredag 3 januari 2014

Bra eller inte?

Som jag skrev i förra postningen så har jag sytt en top som jag inte riktigt vet vad jag tycker om. Om någon har lust att komma med råd eller idéer så mottages de tacksamt för jag vet inte riktigt ut eller in om den.

Jag brukar normalt sett älska omlott-tröjor (omlottklänningar och omlottkjolar också, man kan ana ett tema där) så därför borde ju Pavlovatopen från Cake Patterns passa mig kan man tycka. Då jag hört att modellen var kort i längden och jag inte är det så förlängde jag mönstret med 10 cm. Själva sömnaden var inga som helst problem med (det finns en bra sew along som hjälper en med knepigare delar) och tyget var väluppfostrat. Däremot var det i en grön färg där det var oerhört svårt att hitta matchande tråd. Jag letade igenom hela symässan på Kviberg för att lyckas hitta matchande tråd.

Men, det färdiga plagget. Jag vet inte, av någon anledning trivs jag inte riktigt med det. Dels så är det nog fortfarande lite för kort och vill glida upp och lämna magen bar om jag bär det till mina vanliga byxor och dels så känns det som att det kanske är för brett. Omlottdelarna hamnar konstigt känns det som men jag vet inte riktigt hur jag skall fixa det.

På bilderna nedan har jag inte rört mig så mycket så magglipan syns inte.


Något ser konstigt ut med omlottstyckena tycker jag. Eller? På andra sidan där de överlappar åt andra hållet ser det bättre ut.




Tyg: Grönt från Tygaffären vid Lagerströmsplatsen
Mönster: Pavlova från Cake
Bra: Jag gillade detaljerna kring nacken och bortsett från att något är skumt med passformen så är den väldigt skön på.
Dåligt: Att jag inte riktigt vet vad som är tokigt och hur jag i sådana fall ska fixa det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar